Strategisch Accountmanagement
Je voelt de behoefte je commerciële vaardigheden een boost te geven? Je wilt nog beter zicht hebben op je accountmanagement-vaardigheden? En hoe je deze kunt optimaliseren? Dan is deze training heel geschikt voor jou. De essentiële aspecten van accountmanagement komen aan bod. Je leert jouw persoonlijke kwaliteiten tot succesfactoren te maken en deze daadkrachtig in te zetten in jouw rol als accountmanager. Op natuurlijke wijze leer je de relatie met de klant te onderhouden en uit te bouwen. Je brengt jezelf en de organisatie naar een hoger niveau.
Bedoeld voor
Deze training is geschikt voor accountmanagers, relatiebeheerders en andere commercieel verantwoordelijken voor belangrijke relaties. Deze training is ook waardevol voor verkopers die zich voorbereiden op een account managementfunctie.
De training:
Maximaal 12 deelnemers
€ 1275,- (incl. koffie, thee en lunch)
Enige vorm van leidinggevende ervaring is gewenst.
Managers, teamleiders en medewerkers met leidinggevende ervaring.
Toelatingseisen
Commerciële ervaring en/of affiniteit met commerciële functies.
Opbouw/duur
• De training Strategisch Accountmanagement van diensten duurt 1 maand
• Bestaat uit twee aaneengesloten dagen en een dag van 9.30 tot 16.30 uur
• De voorbereiding voor een bijeenkomst neemt ca 4 uur in beslag.
Resultaat
• Je leert succesvol accountmanagement te bedrijven
• Je kunt uw persoonlijke succesfactoren daadkrachtig inzetten
• Je leert doeltreffend en strategisch om te gaan met uw klanten
• Je leert (in)koopgedrag succesvol te beïnvloeden
• Je bent in staat om uw netwerk te versterken
• Je versterkt uw gespreksvaardigheden en -technieken
• Je verbetert uw verkoopresultaten en rendement
Competenties die versterkt worden:
• Commerciële gespreksvaardigheid
• Actief en empathisch Luisteren
• Presenteren
• Zelfkennis
• Analytisch vermogen
• Overtuigen
• Beïnvloeding
Inhoud van het programma:
• Principes van accountmanagement
• Koopprocessen en het (koop)gedrag van de klant
• Analyseren en effectief beïnvloeden van het gedrag van uw klant
• Verkopen van producten en diensten
• In kaart brengen van de ‘Decision making unit’
• Persoonlijke kwaliteiten en succesfactoren
• Relatiemanagement
• Onderhouden van uw netwerk en relatiebeheer
• Gespreksvaardigheden en -technieken
• Persoonlijke effectiviteit en presentatie
• Praktijksituaties en -voorbeelden
• Persoonlijk actieplan
Studiewijze
Voorafgaand aan de training vindt er een schriftelijke intake plaats. Op basis hiervan stelt u uw persoonlijke doelstellingen vast. In deze persoonlijke training ligt de nadruk op actief toepassen van de verworven kennis. In subgroepen wordt veel geoefend, zodat u uw vaardigheden snel praktisch kunt inzetten. Inbreng van uw eigen situaties vormt een belangrijk onderdeel van de training. Als afsluiting stelt u een persoonlijk actieplan op, dat de toepassing van het geleerde in de eigen praktijk ondersteunt.
Deze opleiding is inclusief 2 Telecoachings momenten waarbij wij samen met u een optimaal resultaat voor in de praktijk borgen.
Certificaat
Na succesvol afloop van de training Duurzaam Accountmanagement ontvang je het erkende INTINO certificaat als professional mark van de International Board of Certified Trainers (IBCT).
De locaties zijn:
- Amsterdam – Regardz Planetarium
- Rotterdam – Regardz AirPort
- Den Bosch – Hotel Centraal Golden Tulip
- Utrecht – Regardz La Vie
- Zwolle – Regardz Nieuwe Buitensociëteit
Alle opleidingen en trainingen zijn van 09.30 uur tot 17.00 uur.